maanantai 9. kesäkuuta 2008

9.6.2008 IFR/ATPL-teoriat

Eipä ihmeempiä ole tapahtunut, teoria tahkotaan. Rakenneoppi edistyy, läpi on käyty mm. liikennekoneen hydrauli- ja ohjausjärjestelmää. Jälkimmäinen on loppupeleissä hyvin yksinkertainen ja toimiva kokonaisuus, jolla on oma tehtävänsä liikennekoneessa, eli liikuttaa ohjainpintoja (joissain koneissa vaijereiden kanssa ja ilman), laskusiivekkeitä ja spoilereita sekä laskutelineitä. Sääopissa laskeskeltiin korkeusmittarin paine- ja lämpötilakorjauksia joita laskiessa tuli ilmi kuinka tärkeää on tehdä lämpötilakorjaus kovalla pakkasella. Lentämäänkin yritin tänään, mutta kova ja puuskainen tuuli teki suunnitelmat tyhjäksi :P

Ei kommentteja: