tiistai 3. kesäkuuta 2008

3.6.2008 IFR/ATPL-teoriat

Asiaa tulee aina vaan lisää. Tänään aloitettiin sääoppi jossa käytiin läpi ihan perusjuttuja ilmakehästä ja ISA:sta ja Troposfääristä. Viime viikolla alkoi myös rakenneoppi jossa ehdittiin käydä lentokoneen rungon rakennetta pääpiirteissään ja selvisi myös, että lentokoneen rungon elinikä on reilu 100.000 laskeutumista jonka jälkeen se on "romu" ja se puretaan sillä se on rakennettu kestämään kyseinen määrä laskuja ja se kestää varmasti siihen asti. Johtuu rasituksesta joka runkoon kohdistuu aina paineistettaesa sisätilan ja ulkoilman paine-eron takia. Myös general navigation jatkuu, jossa laskettiin auringonlasku ja nousuaikoja tietyllä longitudilla standardiaikana ja käytiin läpi kuinka auringonvalo tulee maapallolle minäkin vuodenaikana. Hyvin on teoriat saatu täydellä vauhdilla käyntiin, IFR-lentojen alkamista odotellessa.

Ei kommentteja: