torstai 26. kesäkuuta 2008

26.6.2008 IFR/ATPL-teoriat

Alkaa jo tulla pikkuhiljaa kapasiteetti vastaan, sillä tällä viikolla aloitettiin taas kaksi uutta ainetta, ATPL-tason radio navi ja IFR-communications ja ensi viikolla alkaa human performance, eli päällekäisiä aineita on jo 8 ensi viikon jälkeen. Mass and balance loppui jo viimeviikolla, lyhyt kun oli, mutta kokeesta ei vieläkään ole mitään tietoa. Myös AGK on loppusuoralla, jäljellä ovat enää tunnit palo ja pelastus-asioista, jotak pidetään ensi viikolla. Radio navi on onneksi helppo, sillä se on enimmäkseen vanhan kertausta johon tulee lisänä säätutkan toiminta ja EFIS (electronic flight instrument system). Communications on mukava, sillä ensi viikolla vietetään kymmenkunta tuntia Avia Collegen simulaattoreilla ajellen ja harjoitellen IFR-fraseologiaa. Sääoppi etenee mukavaa tahtia, samoin general navi, mutta molemmat ovat melko monimutkaisia aiheita joten omaan opiskeluun on panostettava myös runsaasti.

Lentovaiheen jatkumisesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta sen verran tiedän, että ainakin reilu kuukausi tahkotaan teorioita eteenpäin ja lentovaihe jatkuu simulaattorilennoilla aikanaan.

Ei kommentteja: