lauantai 6. syyskuuta 2008

6.9.2008 IFR/ATPL-teoriat, IFR-simut

Simulaattorilentoja on saatu hyvin vedettyä. Aiheina on ollut kaartoja, nousuja ja liukuja tietyllä pystynopeudella, nousuja ja liukuja tietyllä pystynopeudella ja ilmanopeudella, vajaamittarilentämistä ja NDB-lentämistä (QDM ja QDR). Eli siis hiljalleen lisätään tavaraa lentoihin mukaan ja sitä myöten kapasiteetti alkaa pikkuhiljaa täyttymään. Teoriat etenevät nyt hieman verkkaisesti, johtuen muutamista tuntien ja kokeen peruutuksista, joista jälkimmäinen olisi pitänyt olla kuluneella viikolla mutta siirtyikin ensi viikon tiistaiksi.

Menneen viikon tiistaina oli sitten viimein Tuusulassa testit Finnairin perämieskurssille. Itselläni testipäivä oli melko lyhyt johtuen siitä, että viime vuonna hakiessani Avia Collegeen lennonjohtajaksi tulin tehneeksi suurimman osan samoista testeistä, joita Finnair käyttää joten sain ikäänkuin hyväksiluettua ne ja tein tietokoneella vain kaksi testiä. Näiden vajaan tunnin kestäneiden testien jälkeen oli 1.5 h vapaa jonka jälkeen tehtiin persoonallisuustestit eli kysymyksiä useampi sata kappaletta + minä-aine + lauseenalkuja, joita piti täyttää oman mielensä mukaan. Nyt ei voi kuin odotella kirjettä, jossa on joko kutsu haastatteluihin tai "et kelpaa" -viesti.

Ei kommentteja: