sunnuntai 31. toukokuuta 2009

30.5.2009

Lukuisten vastoinkäymisten jälkeen sain viimein lennettyä tyyppilennon Arrowiin. Vaikka se ei perusperiaatteiltaan poikkea Bravosta niin oli se aika veikeä lennettävä silti, varsinkin kun edellisestä lennosta oli jo aikaa reilu kuukausi.

Lentoon kuului muutama sakkaus sileänä ja laskuasussa sekä 360 asteen kaarrot 45 asteen kallistuksella molempiin suuntiin joiden jälkeen palattiin Malmille lentämään laskukierrosta. Arrow on Bravoa nopeampi joten oma kapasiteetti muistutti jälleen niukkuudestaan kun sitä ohjasti laskukierroskuviossa hitaampien Cessnojen kanssa. Myöskin lähestymisnopeus on hitusen Bravoa kovempi ja kone ei liidä läheskään niin hyvin. Laskut Arrowilla suoritetaan moottorilaskuna eli teho vedetään tyhjäkäynnille vasta kun pääteline on maassa.

Arrow on mukava kone lentää ja tästä eteenpäin tutustutaankin syvällisemmin mittarilentämisen maailmaan oikealla koneella.

Ei kommentteja: